Salutació del Director

Hola,
Sóc Carles Andrés, director de l’IES Ausiàs March de Manises. Voldria donar-los la benvinguda al nostre centre educatiu. Com tindran oportunitat de comprovar a través d’aquesta pàgina web i del nostre facebook o Instagram, el nostre institut és un és un centre jove, dinàmic, compromés i que presenta una oferta educativa molt completa.

Som un centre creat el curs 1999-2000 a fi d’atendre la demanda educativa històrica d’una part del municipi de Manises, la més allunyada de la zona escolar tradicional. Les nostres instal·lacions són, doncs, noves i modernes.

Som un institut molt dinàmic i innovador on el foment de les eixides extraescolars i les activitats complementàries formen part del nostre ideari com a centre. Hi destacaríem les activitats realitzades pel nostre batxillerat artístic, que aporten molta creativitat i singularitat a l’entorn educatiu; els intercanvis internacionals amb Holanda, França i altres països dins i fora de programes europeus com ara l’Erasmus +; i la participació de l’alumnat i del professorat en molts dels programes de reforç i acompanyament escolar -fins i tot fora de l’horari lectiu-. És més, el nostre projecte educatiu contempla el tractament de la diversitat com un factor d’enriquiment personal i col·lectiu de primer ordre.

En altres paraules, el nostre objectiu és l’atenció personalitzada, responsable i professional, a les necessitats de tota la nostra comunitat educativa (alumnat, famílies, professorat i personal d’administració i serveis. principalment).

Ja ho hem dit, som un centre compromés amb l’ensenyament públic, de qualitat i des del purilingüisme més ampli, com a eina d’integració i de generació d’oportunitats per al nostre alumnat. En aquest sentit, comptem amb línies en valencià, castellà, amb un programa específic plurilingüe d’ensenyament en anglés i la possibilitat d’estudiar qualsevol modalitat de batxillerat dins el programa Batxibac -on un terç del currículum s’imparteix en francés.

No és casual que estiguem integrats des de fa anys dins la xarxa valenciana de centres plurilingües que ens permet aquest curs comptar amb auxiliars de conversa estrangers en anglés i francés.

D’altra banda, no cal dir-ho, el nostre compromís amb el poble de Manises és total i incondicional. De fet, col·laborem amb les institucions, associacions i empreses locals i contribuïm, en la mesura de les nostres possibilitats, a revitalitzar la seua tradició ceràmica amb la nostra Formació Professional Bàsica.

En aquesta línia, l’ampliació del centre amb un aulari i tallers ens permetrà oferir amb garanties el Cicle Mitjà de Ceràmica i Vidre a fi que l’oferta formativa local en el sector de la ceràmica i el vidre siga completa, car el Cicle Superior s’imparteix en l’Escola Superior de Ceràmica.

Per acabar, direm que la nostra oferta educativa, en horari intensiu, de 8:00 a 15:15 hores, és molt completa: ESO, Formació Professional Bàsica, Batxillerat i Batxibac (tots dos en totes les seues modalitats: Humanístic, Científic i Artístic).

Així mateix, en horari de vesprada -a partir de les 15:45 hores-, acollim l’Aulari de l’Escola Oficial d’Idiomes de Paterna, on s’imparteix anglés i francés.

En fi, la millor manera de conéixer-nos és visitar-nos o seguir-nos a través de les xarxes socials. Estarem encantats d’atendre’ls i resoldre’ls qualsevol dubte o qüestió que tinguen a bé formular-nos.

Gràcies per visitar la nostra web.

Joan Carles Andrés Raga

MAIG 2010 243